söndag 5 juli 2009

Hur tänkte ansvarig ? (del II)


ja, den skylt i Marstrand vi tidigare i veckan "bloggade" om har ju nu någon förståndig person plockat ner. Just nu pågår en häftig debatt mellan företrädare för oss på Marstrand = Bengt Nejdebring och Kungälvs kommuns ansvarige (?) för denna synnerligen underliga skyltkampanj = Noel Corner.

Jag hittade ett inlägg i denna debatt som jag inte kan motstå att kommentera ... Det är Noel Corner´s följande inlägg till Bengt:
"Vår kampanj går ut på att marknadsföra genom humor, vilket i princip alla fattar. Men så är du inte målgruppen heller. Vår professionella och mycket välrennomerade byrå Shout har humor som de bland annat visat i marknadsföringen av Liseberg och Din Del."
Ingen betvivlar det minsta på att i alla fall den reklambyrå som Noel har anlitat skrattar så dom tjuter just nu. De har fått ut över en halv mille på att sälja "skräp" till en oförstående människa som tydligen tycker sig äga rätt att sätta sprätt på skattepengar efter eget godtycke.


Finns det inte någon som kan förklara för Noel att de skyltar han köpt inte är roliga (?) utan att han bara blivit "lurad".


(skylten/bilden till denna text är rolig, men tyvärr så ingår inte denna i Noels skyltinvestering)